Höga förväntningar

Idag är det lördag. Jag har sett fram emot denna dag. Jag ska få träffa människor som jag inte träffat på länge och jag ska få träffa en människa som jag aldrig träffat förut. Men den är inte så gammal så den har inte träffat så många människor i sitt liv än så länge.

Började dagen med en dos voltaren gel. Har insett att min fotled eventuellt är inflammerad så jag tänkte att jag ska köra en sån kur.

Får se om det funkar. Det känns då bättre att smörja på den på huden än att knapra piller. Piller är inte riktigt min grej.

Lite frukost, alltid lika lyxigt när man är hos pappa. Ett par, tre, koppar kaffe. Kaffe är nödvändigt för att jag ska kunna vakna till liv. Sedan kom jag på att jag har hantlar och gummiband någonstans. Hm? Jag har i princip vänt upp och ner på hela huset, garaget och vinden – och tillslut hittade jag mina träningsprylar under en säng i mitt gamla barnrum. Körde i alla fall ett 30-minuters cirkelträningspass

30 sekunder eller 1 minuts intervaller. Olika övningar för hela kroppen. Svetten började faktiskt rinna och det kändes effektivt. Lite jumping jacks och hopp för att få upp pulsen emellanåt.

Någon som har erfarenhet av stukade/inflammerade fotleder?
Spontant känner jag att total vila inte är ett alternativ. Jag måste få röra på mig. Men hur mycket? Är det helt fel att springa eller är det bara snabba svängar, sparkar och snurr jag bör undvika?

Jag är tacksam om ni vill ge era synpunkter.

Ikväll blir det kalas! Ska bli roligt att få ta ett glas vin eller två tillsammans med vänner som jag känt i flera år. Det är inte så ofta vi får den chansen.

2 Responses to Höga förväntningar

  1. Keron skriver:

    Jag tror nog voltaren gel kan hjälpa, det har iaf känts som så när jag använt det!

  2. madeléne skriver:

    Jag tror inte att jag hade sprungit, utan istället kanske tagit raska promenader istället? Kan ju vara bra att inte belasta den så mycket innan den blivit lite bättre..

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

