116. Vem bryr sig om hur många mol 1 g kaliumsulfat innehåller?

För det ska vi visst kunna räkna ut, tillsammans med många andra helt onödiga uppgifter. Men så är det väl. Nån nytta gör det väl och förhoppningsvis så blir jag inte dummare.

Börjar bo in mig här ganska bra nu. Har fått min säng, min tv, två fåtöljer, mattor och gardiner så nu är det ganska hemtrevligt. Min säng har jag saknat sååå mycket! Kommer nog funka att bo här ett tag faktiskt. 🙂

På skolan läser vi just nu om kolhydrater, nu börjar det ju faktiskt bli ganska intressant. Fast mest hur deras molekyler är uppbyggda och sånt, men det lär väl komma till nytta längre fram i kursen hoppas jag. Vi håller också på med kemiska beräkningar, men det kommer vi fortsätta med under hela momentet. Det är mindre än en månad kvar till första tentan nu ju, den 6:e mars, vilket kanske gör att jag inte kan åka till Arjeplog som jag hade tänkt (förlåt mina vänner) för såklart kommer vi ha tentafest efter den med min härliga klass.

Om ca 1 timme ska jag träffa Jennifer på Iksu och så ska vi köra ett stepmuskel-pass. Har aldrig provat så det ska bli intressant. Så jag ska ta ett mellanmål nu och så ska jag göra några räkneuppgifter till..

Vilken massa har substansmängden 2.00 x 10^-2 mol natrium?

/Emma 

Lämna en kommentar